dimarts, 30 de juliol del 2013

Espais i paisatges a descobrir, sobretot en les comarques centrals valencianes. M'ajudes?


Recentment estic fent molts viatges cap a les anomenades comarques centrals valencianes i descobrint noves perspectives de l'interior i la costa en comarques com les marines, el Comtat i l'Alt Vinalopó, la Safor i la Vall d'Albaida, la Costera...

No és que estiga fart d'aquells espais que em resulten més pròxims i millor comunicats (com la Vall del Palància o l'Alcalatén-Alt Millars o la zona dels Serrans i Utiel-Requena). Simplement s'han donat les circumstàncies per a conéixer nous espais, potser més llunyans. I tampoc és que molts els haja conegut per primera vegada, sinó que ja hi havia anat, però potser no els havia prestat suficient antenció.

Em referisc, per exemple, a les Alcusses, el riu Cabriol i les seues aldees, el castell de Montesa, la Canal de Navarrés al complet, Cofrents i tots els seus encants naturals, Altea, el pic del Puig Campana, el Montcabrer, les valls de Gallinera, Ebo i Alcalà, l'Albufera de València, Gandia i la Safor...


Tinc en agenda anar a centenars de llocs. Necessitaria varies vides per a anar a tots. I el que vaig a fer és intentar combinar els llocs tradicionals amb estos nous espais que no ho són però que vull tornar a tastar o conéixer per primera vegada. Potser estan més lluny, però són tan valencians i tan pròxims com els de sempre. Per exemple el Pla de la Casa; Ayora-La Hunde-Castellar de Meca-Zarra-Teresa; circ de la Safor; Aitana; Bèrnia; i el Mongó; Dénia, Caroig i Maigmó. Quasi tot són cims de muntanyes. Què li hem de fer.

Vos demane consell i vos deixe amb alguns dels meus descobriments dels últims temps no vinculats a la despoblació. Són la vista de la comarca de la Costera des del castell de Montesa, amb el poble del mateix nom en primer plànol. També amb l'Albufera, un espai que es coneix amb una altra perspectiva cada vegada que es xafa o es navega.

6 comentaris:

Crane ha dit...

Si em permets et d'eixe un link a un "blog" que gestionen un grup de joves del vall d'Ayora en el que ix prou informació. Crec que millor que ells per a descobrir eixos indrets abandonats de la vall de Ayora no hi haurà.

http://www.enunlugardelvalle.com/

Un salut!

Agustí Hernàndez ha dit...

Moltes gràcies, he mirat la pàgina i l'he compartida al Twitter.

Salutacions

Dolors Jimeno ha dit...

He premiat amb el Dardos aquest bloc. Ho podeu llegir a http://dolorsjimeno.blogspot.com.es/2013/07/premi-dardos.html

Agustí Hernàndez ha dit...

Moltes gràcies, Dolors.

almarluz ha dit...

Tinc documentats pobles de la vall d' Aiora, arquitectures rurals autentiques

Agustí Hernàndez ha dit...

Gràcies, almarluz. ja em diràs on, per anar consultant-ho, si és possible.

Salutacions,

Agustí